ANTWOORD OP VEELGESTELDE VRAGEN

Openingstijden en algemene informatie

Wanneer is Noor geopend?

Noor is open van woensdag t/m zaterdag avond voor diner vanaf 18:30 en op zaterdag middag voor lunch vanaf 12:00.

Klik hier voor alle contact informatie.

Wat voor eten en drinken serveert Noor?

Noor biedt naast een à-la-cartemenu ook een gastronomisch ‘menu Noor‘ aan. Hierin staan voornamelijk wilde vis, schaal- en schelpdieren uit de Noordzee en Nederlandse wateren, wild uit de omgeving, fruit en groenten uit eigen tuin en van zo dicht mogelijk bij huis (voornamelijk Nederland). Daarnaast werken we met room, boerenboter, crème fraîche en uitsluitend Nederlandse kazen.

Ons karakteristieke smaakprofiel kenmerkt zich door volle, krachtige en rijke smaken, in balans gebracht met citrus en frisse zuren.

Indien u geen vis en/of vlees eet, passen wij het menu graag aan met vegetarische gerechten. Een volledig vleesmenu past echter niet binnen onze filosofie.

IS HET WIJNARRANGEMENT DE ENIGE OPTIE?

Nee, we hebben ook een wijnkaart met veel opties. U kunt zelf een wijn kiezen die u het meest aanspreekt. Daarnaast bieden we ook non-alcoholische dranken aan.

WAT IS ER INBEGREPEN BIJ HET WIJNARRANGEMENT?

Het wijnarrangement wordt door onze sommelier speciaal samengesteld om het menu na de snacks perfect te begeleiden. Dit betekent dat de dranken bij de aperitiefhapjes niet in de prijs zijn inbegrepen.

Hanteert Noor een dresscode?

Bij Noor hanteren wij geen strikte dresscode, echter waarderen wij het niet als onze gasten sportkleding dragen, zoals trainingsbroeken, petten en hoodies. Wij moedigen onze gasten aan om hun eigen unieke stijl uit te drukken, maar wij wijzen erop dat de meerderheid van onze gasten de voorkeur geeft aan gepaste kleding, hetgeen wij ook op prijs stellen.

Mag ik roken in het restaurant?

Roken is niet toegestaan in en rondom het restaurant. We adviseren ten zeerste tegen roken, omdat dit niet alleen uw ervaring kan bederven, maar ook die van andere gasten in het restaurant. Als u toch wilt roken, vragen we u vriendelijk dit buiten de grenzen van het restaurant te doen.

Hebben jullie een terras?

Nee, wij hebben geen terras bij Noor.

Reserveringen en annuleringen

Ik wil een tafel reserveren, hoe werkt dat?

U kunt een tafel reserveren door op de knop “Reserveren” rechtsonderin de hoek van uw scherm te klikken. Vervolgens vult u het aantal personen in en selecteert u de gewenste datum en tijd van uw bezoek. Daarna klikt u op “Toon beschikbare opties” om de beschikbare mogelijkheden voor die dag weer te geven.

Hoe werkt de wachtlijst?

Indien het niet mogelijk is om op de door u gewenste datum een reservering te maken, raden wij u aan om plaats te nemen op onze wachtlijst. Zodra er een tafel beschikbaar komt, ontvangen alle deelnemers op de wachtlijst gelijktijdig een melding per e-mail. U ontvangt deze e-mail alleen indien er een tafel vrijkomt op een datum waarvoor u op de wachtlijst staat. Het komt regelmatig voor dat er annuleringen plaatsvinden, echter kunnen wij geen garanties bieden. Alle deelnemers hebben gelijke kansen; door snel te reageren kunt u een reservering maken.

Kan ik het aantal personen van mijn reservering wijzigen?

Indien u het aantal personen van uw reservering wenst te wijzigen, is dit alleen mogelijk wanneer er een tafel beschikbaar is voor het gewenste aantal personen. Indien u bijvoorbeeld voor vier personen heeft gereserveerd, is het niet automatisch mogelijk om ook met twee personen te komen. In dit geval dient er een tafel beschikbaar te zijn voor twee personen.

U kunt via uw bevestigingsmail uw tafel wijzigen. Mocht dit niet online mogelijk zijn op het moment van uw verzoek, dan is er op dat moment geen mogelijkheid om uw reservering te wijzigen. Neem in dat geval contact met ons op.

Kan ik reserveren met een (grote) groep?

Dat kan zeker. Via de website kunt u tot maximaal 5 personen een tafel reserveren voor het restaurant. Voor gezelschappen vanaf 6 personen bieden wij beschikbaarheid in het restaurant op aanvraag. Klik hier om uw groepsaanvraag in te dienen.

De Chef’s Table is boekbaar voor maximaal 8 personen. Dit betreft een aparte ruimte in de keuken. Alle informatie over de Chef’s Table vindt u hier.

WAT GEBEURT ER ALS IK NIET KOM OPDAGEN VOOR MIJN RESERVERING, OF ALS IK DEZE WIL ANNULEREN?

Op alle reserveringen zijn algemene (annulerings)voorwaarden van toepassing, klik hier voor meer informatie.

KUNNEN WE TAFELS SAMENVOEGEN ALS WE APART RESERVEREN?

Dat is helaas niet mogelijk. Door de specifieke aard van onze tafels kunnen we ze niet samenvoegen.

IS DE RESERVERING PERSOONLIJK EN NIET-OVERDRAAGBAAR?

Nee, wanneer u een reservering maakt, ontvangt u een code die overeen moet komen met de code die bij ons geregistreerd staat. Als u zelf niet kunt komen, kunt u de reservering dus gerust aan iemand anders overdragen. U kunt eventueel ook een cadeaubon aanschaffen voor familie of vrienden.

IS HET BELANGRIJK OM OP TIJD TE ZIJN?

Punctualiteit is essentieel.
De gereserveerde tijden zorgen voor een vlot verloop in zowel de keuken als de bediening, zodat we u de best mogelijke service kunnen bieden.

Speciale verzoeken en dieetwensen

Ik heb een allergie of dieetwens, kan ik komen eten?

Door de toenemende diversiteit aan dieetwensen en allergieën kunnen we deze helaas niet allemaal meer accommoderen. Daarom hebben we besloten dat we niet langer aan alle dieetwensen en allergieën kunnen voldoen. Lees hier verder om te zien wat wel en niet mogelijk is.

Kunnen jullie iets speciaals doen voor een verjaardag/jubilea?

Noor heeft een speciaal felicitatietaartje ontwikkeld dat spectaculair wordt gepresenteerd.

Het taartje kost €18,- en u kunt dit tot 24 uur voorafgaand aan uw reservering bestellen door een e-mail te sturen naar hello@noor.nl.

Toegankelijkheid en faciliteiten

ZIJN HUISDIEREN TOEGESTAAN?

We houden van dieren, maar we vinden het restaurant niet de juiste plek voor hen. We zouden het dan ook erg op prijs stellen als u uw huisdier thuis laat.

ZIJN KINDEREN TOEGESTAAN?

Noor is een restaurant voor volwassenen en niet bedoeld voor kinderen. We adviseren dan ook om kinderen jonger dan 12 jaar alleen mee te nemen als zij het volledige menu meegenieten en de rust van andere gasten niet verstoren. Mocht u toch met uw kind willen komen, laat het ons dan vooraf weten. Houd er rekening mee dat wij geen kinderstoelen of speciale kindermenu’s hebben. Als uw kind het volledige menu niet mee wil of kan eten, kunnen we een alternatief gerecht aanbieden dat aansluit bij de wensen van het kind, met een minimum couvertprijs van €98.

Is Noor toegankelijk voor mensen met een handicap en rolstoelgebruikers?

Wij verwelkomen graag iedereen in ons restaurant, inclusief gasten met een beperking. Restaurant Noor is echter gevestigd in een prachtige oude kerk, wat enkele ruimtelijke beperkingen met zich meebrengt. Zo zijn de paden smal en is de draaicirkel beperkt. Daarnaast bevindt ons restaurant zich twee treden hoger dan de entree, en vanwege het monumentale karakter van het pand is het niet mogelijk een apart, rolstoeltoegankelijk toilet te realiseren.

Wij raden aan om voorafgaand aan uw reservering contact met ons op te nemen, zodat we samen kunnen kijken naar de mogelijkheden.

Wat zijn de betalingsmogelijkheden?

De volgende creditcards worden aanvaard: Visa, MasterCard en American Express.

Naast deze opties is betaling mogelijk via Maestro (pin), contant geld, of via een voucher/cadeaubon die is uitgegeven door Noor. Let op: kortingsbonnen, cadeaubonnen of vouchers die niet door Noor zijn uitgegeven, worden niet geaccepteerd.

Het is alleen mogelijk om achteraf te betalen via een factuur indien hier vooraf duidelijke afspraken over zijn gemaakt.

Mag ik mijn eigen wijn meenemen?

U bent van harte welkom om uw eigen wijn mee te nemen, mits dit vooraf met ons is afgestemd. U kunt maximaal twee flessen van 750 ml per stuk meenemen, met een kurkgeld van €75 per fles en een slokje voor de sommelier.

OVERIGE

Mijn vraag staat er niet bij, hoe neem ik contact op?

Via de veelgestelde vragen pagina proberen wij al zoveel mogelijk antwoorden te geven op uw vragen.

Indien uw vraag hier niet bij staat, kunt u contact met ons opnemen.